Post Perbaru

PERSEKOLAHAN SESSI 2012

Assalamualaikum wbt


 
Selama Hari Khamis semua... Dah 2 hari sessi persekolahan bermula dan seperti biasa saya sibuk dengan tugasan baru, jadual waktu baru dan suasana baru...Kelmarin merupakan hari pertama sekolah dibuka.. macam biasa suasana sangat mariah apabila ramai parents berkumpul menanti anak2 mereka memulakan hari pertama persekolahan... selalunya saya akan snap foto.. tapi kali ni tak sempat............. sayangnya terlepas moment tu.... hurmmmmm.Bukannya apa, minggu ni saya bertugas dan semestinya mencatat laporan untuk dimasukkan dalam catatan guru bertugas
 
Dengan jadual baru yang sangat santai saya mula mengajar seawal jam 8 pagi... sejam jugak dalam bilik darjah. Lupa plak kelas pertama saya ialah Sains tahun 2...Tahun sudah saya dah mengajar diorang... so saya dah study dengan perangai masing... tak susah nak mengendalikan kelas pertama ini... maklumlah tahun baru, semangat baru ....tengah rancak bersoal jawab dengan murid2 tiba2 seorang pegawai Jabatan Pelajaran datang memantau... beliau dari Sektor Pendidikan Islam...Namanya Ustaz Khairudin...

Mula2 saya ingat Ustaz Khairudin cuma nak tengok sekeliling kelas.... alih2 beliau duduk kat meja guru sambil belek2 buku ringkasan mengajar saya.... Tapi x kisahlah kan..... saya terus saja dengan rutin saya.... Lama jugak Ustaz Khairudin duduk kat situ ... Kemudian bila beliau bangun ja saya boleh tak perasan... ehehe~Ustaz cakap Tahniah .... katanya saya dah buat persediaan rapi untuk hari pertama... gulp~ saya telan air liur ............ | Seronok terima pujian|

Tersenyum seharian jugaklah kan.... ehehe~ Lepas tu masuk darjah 6 pulak ... pukul 9-9.30 ........... sekejap ja. Objektif pembelajaran tak dapat dicapai sebab tak cukup masa....Pukul 10 pulak Gb dan ready panggil kita orang mengadap.... ayat mudahnya..... kena panggil mensyuarat ......GB buat rumusan pasal hari pertama sambil beri sedikit teguran.......... saya pun kena tegur.. Bilik sains belum well prepared... 
 
nanti saya cerita pulak bab bilik sains
oklah nak kena stop... ada kelas lagi ..jumpa next story ya
sekian wasalam







Terima kasih kerana baca sampai habis dan jangan lupa komen tau~Like kalau suka

1 ulasan:

mama aini berkata...

assalam cik nurul..sibuknya cikgu bila sekolah dah bermula ni..selamat bertugas.. :)

Sponsor