Post Perbaru

Jom Kitar Semula

Assalamualaikum wbt.

Pernah jual barang lusuh?......... Pernah kitar semula?.... Pernah kutip barang2 tersebut?
Tahu tak.. berapa banyak sampah dibuang setiap hari?
Kalau nak tahu klik kat sini

Kalau tanya saya... jawapannya memang pernah.. bukan setakat pernah malah selalu .... Menjual barang lusuh dah menjadi sebahagian dari part time job saya................. 

 Rakan2 sekerja dah tahu minat saya ni.............. so diorang akan bagi kertas2 kotor untuk saya jual...................Kalau setakat tin2 kosong ..saya x malu megutipnya walaupun di shopping complex (bukan dosapun kan)

Bagi saya...inilah sumbangan saya pada alam sekitar.................. selain daripada menjadi sumber kewangan kita juga dapat menyelamatkan bumi kita ~ korang dah tahukan 

Pendapatan  tak dak lah banyak sangat.........tapi kepuasan yang saya dapat tak ternilai.... sekali jual dapatlah dalam rm30.00 dan ke atas kadang sampai rm40.00 +++++..... bagi saya sangat lumayan sekali
~(* *)>

Okeyyyy nak tahu harga barang2 lusuh ni?



Kalau ada kertas2 buruk yang menyemak kat rumah elok jual... jangan bakar pulak

segala jenis kertas diterima

 

kebanyakan pengusaha kedai barang lusuh adalah india org melayu x nak sbb kotor kot~ erm

tayar tak ada harga... diorang ambik kalau nak jual rim

Saya harap korang pun cinta alam sekitar jugak.... jangan bakar ...kalau nak buang elok buang kat tempat yang sepatutnya.Terima kasih kerana membaca 

*************************************


Terima kasih kerana baca sampai habis dan jangan lupa komen tau~Like kalau suka

2 ulasan:

ILA HonEyBuNNy berkata...

banyak juga barang2 di rumah neh xterpakai..

nak buat jugak la..hehe...;-)

NURUL ASHIKIN berkata...

ila:jom join the club

Sponsor